Oud versus nieuw: de wintrack is de hoogspanningsmast van de toekomst. Toch zal bijna overal in Zeeland de oude vertrouwde vakwerkmast er naast blijven staan. Zo ook hier, even ten zuiden van de A58 tussen Goes en Heinkenszand.
Volledig scherm
PREMIUM
Oud versus nieuw: de wintrack is de hoogspanningsmast van de toekomst. Toch zal bijna overal in Zeeland de oude vertrouwde vakwerkmast er naast blijven staan. Zo ook hier, even ten zuiden van de A58 tussen Goes en Heinkenszand. © Johan van der Heijden

Wansmaak of een kwestie van wennen? Wintrackmast rukt op in het Zeeuwse landschap

pollBORSSELE - De nieuwe hoogspanningsmasten die de afgelopen weken langs de A58 tussen Goes en Heinkenszand uit de grond zijn gestampt, maken de tongen los. Veel Zeeuwen realiseren zich nu pas hoe groot de impact van de nieuwe stroomsnelweg tussen Borssele en Tilburg is op het Zuid-Bevelandse landschap. Wij vroegen vier Zeeuwen met oog voor landschap of de ranke wintrackmast een aanwinst is. Of dat we - net als Brabant eerder besloot - beter voor een nieuwe variant van de ouderwetse hoogspanningsmast hadden kunnen kiezen. 

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.