Volledig scherm
Adria Astella © Adria

Voor wie niet kiezen kan: stacaravan, recreatiewoning én toercaravan in één

De Sloveense fabrikant Adria heeft een stacaravan, toercaravan en recreatiewoning gecombineerd in de nieuwe Astella, een van de primeurs op de Caravan Salon in Düsseldorf. 's Werelds grootste beurs voor caravans en campers heeft vandaag de deuren voor het publiek geopend en is tot en met 8 september te bezoeken. 

Volgens de fabrikant combineert de Astella  met zijn grote, openslaande deuren  de luxe en ruimte van een recreatiewoning, zonder de verplichting om jarenlang op dezelfde plek te hoeven blijven. Met een sterke trekauto is de grote caravan namelijk gewoon over de weg te vervoeren. Op een vrachtwagen - zoals dat bij stacaravans gebruikelijk is - kan ook. In dat geval hoeft er geen ‘exceptioneel of bijzonder transport’ aangevraagd te worden, want deze Adria blijft binnen de maten van een gewone caravan. Dit scheelt ook in de kosten van het transport.

De prijzen beginnen bij € 58.995 voor de Astella 704 HP.  Dit instapmodel is al 8,99 meter lang en weegt minimaal 2500 kg. In november arriveert de nieuwkomer in de Nederlandse showrooms bij vier speciaal voor dit model aangewezen dealers die onder meer over de nodige ruimte in hun showroom beschikken.  Van 7 t/m 15 september is de Astella ook al te zien op het (gratis) evenement Dordt Open in het Postillion Hotel (Rijksstraatweg 30) in Dordrecht. 

Volledig scherm
Adria Astella © Adria
Volledig scherm
Adria Astella © Adria
Volledig scherm
Adria Astella © Adria
Volledig scherm
Adria Astella © Adria
Volledig scherm
Adria Astella © Adria
Volledig scherm
Adria Astella © Adria
Volledig scherm
Adria Astella © Adria
  1. Elektrische auto kan gevaarlijk zijn voor hulpverleners
    VRAAG & ANTWOORD

    Elektri­sche auto kan gevaarlijk zijn voor hulpverle­ners

    Er wordt veel geschreven over elektrische auto’s, maar ik lees nergens dat als je een behoorlijke aanrijding krijgt, een hulpverlener niet zomaar de autodeur kan opentrekken. Die loopt dan het risico op een schok. Het advies is om eerst op 2 à 3 meter afstand om de auto heen te lopen en goed te kijken. Bij flinke schade moeten gespecialiseerde monteurs erbij komen. Brandweermensen hebben hier een opleiding voor gehad. Ik hoop dat dit punt meer aandacht krijgt. –Lenie Oosterbosch (EHBO’er)
  2. ‘Robotauto’s gaan mensen helpen, niet vervangen’
    INTERVIEW

    ‘Robotauto’s gaan mensen helpen, niet vervangen’

    Tot voor kort stond hij bekend als één van de beste ‘robotwetenschappers’ van Amerika, maar sinds 2015 werkt Dr. Gill Pratt voor de Japanse automaker Toyota aan – onder meer – zelfrijdende auto’s. ,,Nee, kunstmatige intelligentie kan niet voorkomen dat mensen sterven in het verkeer. Maar wanneer we robots en andere slimme machines op de goede manier inzetten, maken ze onze levens veel veiliger en eenvoudiger. Daar geloof ik heilig in.”