Het huis van de verdachte brandde in mei al compleet af. De daders zijn nooit gevonden.
Volledig scherm
Het huis van de verdachte brandde in mei al compleet af. De daders zijn nooit gevonden. © Brandweer Kreis Helmstedt

Spion bij Volkswagen dood teruggevonden in uitgebrande auto

In de Duitse staat Nedersaksen is een man die bij Volkswagen zou hebben gespioneerd voor een Bosnische toeleverancier dood teruggevonden in een uitgebrande auto. Dat melden lokale media. Eerder brandde zijn huis al af.

  1. ‘Wordt de snelheid van vrachtwagens niet gecontroleerd?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Wordt de snelheid van vrachtwa­gens niet gecontro­leerd?’

    ,,De maximumsnelheid voor vrachtauto’s is in Nederland 80 km/u, maar er rijdt geen vrachtwagen onder de 90. Sterker nog, 30 procent van de trucks rijdt zelfs tussen de 95 en 100 km/u. Wordt dit gedoogd of wordt er niet op gecontroleerd?” vraagt lezer Harry van Dongen. ,,Als ik met mijn personenauto 5 km/u te snel rijd, ben ik de klos. Bij betere handhaving zouden die vrachtwagenchauffeurs dagelijks een proces-verbaal ontvangen.”
  2. ‘Wegbeheerders maken een potje van uitritten woonerf’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Wegbeheer­ders maken een potje van uitritten woonerf’

    ,,Vorige week beantwoordde u een vraag over voorrangsregels bij het verlaten van een woonerf. Dit hangt af van hoe de aansluiting op het onderliggende wegennet is. Als het woonerf met een juiste uitritconstructie aansluit, moet je inderdaad voorrang verlenen. Maar veel wegbeheerders hebben dit niet goed ingericht en dan ontstaat een andere situatie. Volgens de rechter is een uitrit pas goed ingericht als het voor beide partijen duidelijk is dat het een uitrit betreft. Dat betekent aan beide zijden uitritblokken. Veel uitritten hebben echter alleen aan de hoofstraatzijde uitritblokken en aan de zijde van het erf talud-markering of zelfs geen niveauverschil. Dan heeft degene die het erf uitkomt gewoon voorrang, aldus de rechter. Wegbeheerders maken er nogal een puinhoop van”, aldus lezer Harry Diller.