Plan: rekeningrijden en betalen per gram CO2

VideoElektrische auto’s moeten de komende jaren forse subsidies krijgen om de vergroening van het wagenpark te versnellen. En er moet een vorm van rekeningrijden komen die gekoppeld wordt aan de CO2-emissie. Een brede coalitie van ANWB, Natuur & Milieu, Bovag, RAI, VNA en een bont gezelschap oud-politici presenteren vandaag een nieuw autobelastingplan 2022-2030.

1 reactie

  • G Kool

    4 maanden geleden
    De Haagse mores kennende, zal het er uiteindelijk wel op neerkomen dat de variabele kosten als dit 'plan' wordt gerealiseerd aanzienlijk meer zullen stijgen dan dat de vaste kosten zullen afnemen. Er moet uiteindelijk toch steeds meer belasting uit des burgers zakken worden geklopt. Terwijl wordt genegeerd dat de e-bike en het openbaar vervoer voor velen, ouderen of inwoners van niet-stedelijke gebieden bijvoorbeeld, nooit een levensvatbaar alternatief zullen worden. Leuker wordt het dus niet.
  1. 1,1 miljoen Kopen zonder kijken-kijkers zien hoe Lumanda twijfelt Urk te verruilen voor onprettig huis in Almere
    Update

    1,1 miljoen Kopen zonder kij­ken-kij­kers zien hoe Lumanda twijfelt Urk te verruilen voor onprettig huis in Almere

    Het is tijd om te gaan. Dat waren de woorden van Lumanda en Marloes gisteravond in Kopen zonder kijken, zo zagen 1,1 miljoen mensen. Het stel klapte zowat uit hun huis op Urk, maar een woning vinden bleek niet zo makkelijk te zijn. En toen er dan eindelijk een paleisje in Almere gevonden was voor de dames, sloeg de paniek bij Urker Lumanda toe. ,,Ik voel me niet thuis”, constateerde ze.
  2. Mark betaalt acht jaar lang parkeerbelasting voor een auto die allang gesloopt is: ‘Ik had niks in de gaten’
    PREMIUM
    poll

    Mark betaalt acht jaar lang parkeerbe­las­ting voor een auto die allang gesloopt is: ‘Ik had niks in de gaten’

    Van zijn oude auto is allang niets meer over. Mark de Boer bracht de Opel Astra die ooit van zijn opa was in 2013 al naar de sloop. Eén ding vergat hij: het opzeggen van de parkeervergunning. Vervolgens betaalde hij acht jaar lang voor een voertuig dat niet meer voor zijn deur stond. Gelukkig voor hem blijkt de gemeente Rotterdam de beroerdste niet. ,,Een uniek geval.’’