‘Nieuwe VW Golf heeft opnieuw probleem met infotainment’
Volkswagen roept de nieuwste, achtste generatie van de Golf terug naar de garage vanwege problemen met het bedieningspaneel voor onder andere radio- en navigatiesystemen. Dat schrijft de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung. Het is de zoveelste keer dat VW struikelt over het infotainment.
Delen per e-mail
De introductie van de nieuwste Golf én van de ID.3 liepen eerder al maandenlange vertraging op doordat er problemen waren met het nieuwe infotainment. Die problemen waren toen blijkbaar zo groot dat de eigen technici er maar niet in slaagden om ze op te lossen.
De automaker zou nu bij de terugroepactie de softwarebesturing willen aanpassen. Het zou gaan om een vrijwillige terugroepactie waarbij Golf-rijders zelf zouden mogen beslissen of zij terug naar de garage gaan. De software-update zou gelden voor 26.000 voertuigen in Duitsland. In andere Europese landen gaat het om nog eens 30.000 auto’s. Het gaat om auto’s die tot en met week 29 van vorig jaar bij Volkswagen uit de fabriek rolden.
‘Servicemaatregel’
,,Het gaat hier om een vrijwillige servicemaatregel van de Golf 8 die in de tweede helft van december al is gestart en het gaat hier dus niet om een terugroepactie‘’, meent Luuk Hoogezand van de Nederlandse VW-importeur Pon’s Automobielhandel in Leusden.
,,Bij een servicemaatregel worden de werkzaamheden, die onder deze maatregel vallen, aan de klant aangeboden als de auto bij de werkplaats komt voor een bandenwissel of servicebeurt. De klant bepaalt uiteindelijk zelf (dat geldt overigens in Nederland ook bij een terugroepactie) of deze werkzaamheden mogen plaatsvinden.‘’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
AUTOTEST
Test Volkswagen ID.3: vernieuwend maar niet altijd handig
Volkswagen blaast hoog van de toren met zijn nieuwe ID.3. Dit is de eerste VW die vanaf de basis volledig als elektrische auto is ontwikkeld. -
PREMIUM
Opel Vectra valt tegen, man steekt 9 keer in op garagehouder: eis 4 jaar cel
,,Hij stak mij met zijn woorden”, vertelde A. (26), de man die volgens Justitie in Megen een garagehouder probeerde te doden met een mes. ,,Daarom heb ik bewust terug gestoken. Niet met woorden: ik ben geen prater.” -
AUTOTEST
Test Volkswagen Golf: nieuw is niet altijd beter
In vrijwel alles lijkt de nieuwe, achtste generatie van de Volkswagen Golf sterk op zijn voorganger. Maar vooral de 1.5 eTSI-motor met slimme, milde hybridetechniek getuigt van innovatie. -
PREMIUMMijn Allessie
Met knalgroene Suzuki Swift kan Wouter (21) nooit undercoveragent zijn: ‘Het lijkt wel een gifkikker’
Met zijn knalgroene Suzuki Swift zou Wouter Niewenhuijse (21) nooit undercoveragent kunnen zijn. Overal waar hij rijdt, al is het in Texel, wordt hij herkend in zijn ‘uit de hand gelopen hobby’, zoals hij zijn ‘Gifswiffer’ zelf omschrijft. -
PREMIUM
Elektrische motorfiets is nog schaars en peperduur, maar ‘ook zó verslavend’
Ze hebben namen als Eva Ribelle en LiveWire, zijn enorm snel, muisstil maar helaas (nog) erg duur. Elektrische motoren zie je daarom nog niet veel rijden, maar zijn wel de overweging waard.
-
Ministerie deed aangifte tegen Fiat Chrysler om sjoemelsoftware in dieselmotoren
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft eind februari aangifte gedaan tegen Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vanwege sjoemelsoftware in dieselmotoren. Dat bevestigen ingewijden na berichtgeving door Nieuwsuur. Een Jeep-dieselmotor, die gemaakt wordt door FCA, zou veel meer stikstof uitstoten dan toegestaan. -
Auto's gaan binnenkort ook je voeten masseren
Fabrikanten van luxe automobielen proberen zich te onderscheiden met exclusieve opties. Massagestoelen zijn daar een goed voorbeeld van. General Motors gaat nu een stap verder door binnenkort ook voetmassages aan te bieden in zijn luxere modellen. Dat blijkt althans uit een deze week gepubliceerde octrooiaanvraag. -
PREMIUMMobiliteitsalliantie
Drie miljard nodig voor weg en ov: ‘Na corona keren velen terug op de weg, in de trein en de bus’
Minimaal 3 miljard euro per jaar erbij voor het wegennet, beter openbaar vervoer, grote vervoershubs, maar ook voor verkeersveiligheid en de invoering van betalen naar gebruik. Voor het eerst leggen Nederlands belangrijkste vervoerspartijen gezamenlijk hun eisen voor een nieuw kabinet op tafel.