Volledig scherm
Laadpaal in Londen © Renault

Engeland wil voor iedere nieuw gebouwde woning een laadpaal

De Britse regering wil een wet invoeren die het verplicht maakt om bij nieuwe huizen een laadpunt voor elektrische voertuigen te plaatsen. 

Alle nieuwbouwwoningen moeten een laadpunt voor elektrische voertuigen krijgen, vinden ze in Engeland. Dat meldt de website autofans.be. Het land onderneemt drastische stappen om de CO2-uitstoot te verminderen, zeker nu bekend is geworden dat vorig jaar bijna een derde van de CO2-uitstoot afkomstig was van de transportsector.

De verplichting van een laadpunt per nieuwe woning komt er ook als stimulans, want vorig jaar was slechts 2,7 procent van alle verkochte auto’s in de UK een elektrische auto. Volgens het Department of Transport kost de installatie van een laadpaal 976 euro per parkeerplaats. Het gaat om een wetsvoorstel, over drie maanden is bekend of de wet het heeft gehaald.

  1. Amerikaanse autoriteiten tikken Tesla en Apple op de vingers: Autopilot én afgeleide bestuurder zijn de oorzaak van dodelijke crash met Tesla Model X

    Amerikaan­se autoritei­ten tikken Tesla en Apple op de vingers: Autopilot én afgeleide bestuurder zijn de oorzaak van dodelijke crash met Tesla Model X

    De Amerikaanse toezichthouder National Transportation Safety Board concludeert in een rapport dat de dodelijke crash met een Tesla Model X in maart 2018 onder meer te wijten is aan een afgeleide bestuurder én beperkingen van de Autopilot. Tesla en Apple, dat de smartphone leverde waardoor de bestuurder is afgeleid, krijgen er in het rapport van langs.
  2. Vlaamse automobilistenclub verzet zich tegen ‘discriminatie’ van oude diesels: ‘142.000 auto’s ten onrechte uit stad gebannen’
    PREMIUM

    Vlaamse automobi­lis­ten­club verzet zich tegen ‘discrimi­na­tie’ van oude diesels: ‘142.000 auto’s ten onrechte uit stad gebannen’

    De Belgische zusterorganisatie van de ANWB, de VAB, verzet zich op basis van een praktijktest tegen de ‘discriminatie’ van oude diesels. Volgens de automobilistenclub stoot één op de vijf Euro 4-diesels lang niet zoveel fijnstof uit als gedacht en worden deze auto's ten onrechte de stad uitgejaagd. ,,Baseer een lage-emissiezone op de wérkelijke uitstoot van auto’s, in plaats van op die Euro-norm.‘’