Volledig scherm
© Lexus

De eerste boot van Lexus is geen hybride maar een diesel

Lexus kiest  in navolging van Mercedes, Lamborghini, Aston Martin en Porsche het ruime sop. Niet verrassend, behalve dan dat het merk dat op het land het evangelie predikt van hybrides nu kiest voor een vervuilende dieselmotor.

Details gaf het Japans merk bedrijf niet vrij, behalve dat het gaat om een net geen 20 meter lange en bijna zes meter brede motorcruiser van de Marquis-Larson Boat Group. Lexus leverde naar eigen zeggen vooral stijldetails als de lederen aankleding, het Lexus-logo in de vloerbedekking en een zekere expertise in het combineren van materialen en tinten.

Volledig scherm
© Lexus

Het jacht heeft drie kajuiten en drie badkamers, een hoofddek met houten vloeren en naast een brug binnen ook een zogeheten flybridge op het bovenste dek. Lexus geeft aan dat Volvo voor de aandrijving zorgt. Er zijn twee verschillende vermogensversies leverbaar. De brandstoftanks kunnen 4.000 liter diesel aan. Het verbruik is niet meegedeeld, maar de motoren zullen ongetwijfeld meer dorst hebben dan een hybride van het Japanse luxemerk.

Volledig scherm
© Lexus
  1. Mille Miglia: de finish komt in zicht, maar eerst nog langs Parma en Modena, de geboortestreek van Ferrari
    Video

    Mille Miglia: de finish komt in zicht, maar eerst nog langs Parma en Modena, de geboorte­streek van Ferrari

    De beroemde Italiaanse steden Parma en Modena, dwars door de geboortestreek van Ferrari: tijdens de vierde etappe van de Mille Miglia komt de finish in Brescia in zicht. Hoewel het er in deze klassieker-rit allang niet meer om gaat wie het hardste rijdt, moedigt nota bene de Italiaanse politie de deelnemers aan om het gas erop te houden. Het is tegenwoordig echter een 'regelmatigheidsrit’. Na bijna 1800 kilometer zijn de winnaars bekend: Giovanni Moceri en Daniele Bonetti met hun Alfa Romeo 6C 1500 SS uit 1928. Videoverslag van presentator Werner Budding en cameraman Patrick Johannes.