Volledig scherm
Het Zorgbedrijf Antwerpen heeft 19 woonzorgcentra, waaronder het Gitschotelhof in Borgerhout. © Zorgbedrijf Antwerpen

Vakbond ACV schrijft open brief aan gemeenteraad tegen privatisering Zorgbedrijf “Zorg voor ouderen mag geen commercie worden”

AntwerpenVakbond ACV heeft een open brief geschreven aan de leden van het OCMW en de Antwerpse gemeenteraad. Op de gemeenteraad van maandag 31 mei staat namelijk de privatisering van Zorgbedrijf Antwerpen op de agenda. Zorgbedrijf Antwerpen wil een kwart van zijn aandelen verkopen aan de privésector. De operatie zou de stad Antwerpen een half miljard euro kunnen opbrengen. Volgens ACV ontbreekt hiervoor rechtszekerheid, zal het personeel slechtere arbeidsvoorwaarden krijgen en mag zorg voor ouderen geen ‘commercie’ worden.

1. INTERVIEW. Schepen Koen Kennis buigt zich over VeloVeilig Rapport: “Het toverwoord blijft: ontvlechten”
    PREMIUM

INTERVIEW. Schepen Koen Kennis buigt zich over VeloVeilig Rapport: “Het toverwoord blijft: ontvlech­ten”

Hoe fietsveilig is jouw stad of gemeente? Die vraag stond centraal in VeloVeilig Vlaanderen, het grootste fietsonderzoek ooit in Vlaanderen dat HLN gehouden heeft. De Antwerpenaar nam massaal deel: liefst 1.170 gevaarlijke Antwerpse fietspunten werden aan onze redactie gemeld. Wij trokken naar schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) en legden hem de VeloVeilig-resultaten van zijn stad voor.