Volledig scherm
Viktor Vorsselmans en DJ 'Fly' van Bonzai © Viktor Vorsselmans

Terug van weggeweest: kledinglijn van muzieklabel Bonzai (en dat is te danken aan vastgoedmakelaar Viktor)

U zult Bonzai misschien wel kennen van het alombekende deuntje ‘ta ta ta taa, bonzai!’. In de jaren 90 was Bonzai een succesvol Belgisch muzieklabel, nu brengt Antwerpenaar Viktor Vorsselmans (24) in samenwerking met het platenlabel een kledinglijn op de markt. ‘Bonzai Casual’ heet het merk, en de kleding kan zowel gedragen worden door ‘old skool ravers’, als door het jonge publiek dat gewoon een stijlvolle T-shirt wil.

Viktor Vorsselmans, 24 jaar en in het dagelijkse leven vastgoedmakelaar, is ook een grote Bonzaifan. Vorig jaar keek hij een documentaire over het bekende platenlabel, en dat bracht hem op het idee om een Bonzai-kledinglijn te starten. “In de jaren ‘90 had Bonzai al een eigen kledinglijn, en dat was een gigantisch succes.”, zegt Viktor. “De zaakvoerder van Bonzai, DJ Fly, heeft toen zo’n 700.000 T-shirts verkocht. Nu focust Bonzai vooral op hun muziek, maar ik zie dat die oude T-shirts nog steeds populair zijn, en ook technomuziek is aan het terugkomen bij de jeugd. Ik ben zelf geïnteresseerd in textiel en kleding, en ik denk dat er zeker een markt voor is, daarom leek het me een goed idee om een nieuwe kledinglijn voor Bonzai te lanceren!”

Subtiel en casual

Viktor zat samen met DJ Fly, die ging akkoord, en Bonzai Casual was geboren. “Bonzai Casual is, zoals de naam het zegt, casual kleding.”, aldus Viktor. “De T-shirts van in de jaren ‘90 waren veel drukker, met lange mouwen vol tekst. Ik heb het rustiger gehouden, niet te overdreven, maar zodat je toch nog kan zien dat het van Bonzai is.” Het merk wil op jonger cliënteel mikken, om Bonzai weer bekender te maken bij de jeugd. Viktor heeft in ieder geval al het bekende deuntje (“ta ta ta taa!”) van Bonzai mee, want zo kent de jeugd Bonzai vooral. “Veel mensen kennen Bonzai al wel door dat lied, en dat maakt het voor mij natuurlijk gemakkelijker omdat ik al een bekend merk achter mij heb.” 

Nieuwe T-shirt voor fans

Maar uiteraard kunnen ook oudere Bonzaifans een T-shirt bestellen. “Ik denk dat er zeker een markt is voor de echte Bonzaifans. Ik ga zelf regelmatig naar een Bonzaifeestje, en dan zie ik nog altijd mensen met de T-shirts van de vorige lijn van Bonzai rondlopen. Zij kunnen nu dus een nieuwe T-shirts kopen bij Bonzai Casual. Maar door het subtiele logo kunnen de T-shirts ook gedragen worden door mensen die niet per se fan zijn, maar gewoon een mooie T-shirt willen. Ik heb nog maar een kleine oplage, en moet nog een beetje uitzoeken waar het cliënteel juist zit, maar momenteel ligt de focus dus niet per se op fans of jeugd. Iedereen die graag een leuk T-shirt draagt, kan bij Bonzai Casual terecht!”

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement