Philippe Lipschutz van Beldiamond: "Het beeld van de traditionele, tiptop geklede juwelier wilden we bijstellen. Mensen op hun gemak stellen: dat stond voorop."
Volledig scherm
PREMIUM
Philippe Lipschutz van Beldiamond: "Het beeld van de traditionele, tiptop geklede juwelier wilden we bijstellen. Mensen op hun gemak stellen: dat stond voorop." © Tessa Kraan

“Mensen zullen alleen nog ethisch verantwoorde diamant willen kopen”: Antwerps juwelenmerk Beldiamond garandeert transparantie van mijn tot ringvinger

AntwerpenHoe zeker ben je dat de diamant in je verlovings- of trouwring geen gewapende conflicten financierde? Sinds het begin van de Russische inval in Oekraïne wordt die vraag steeds vaker gesteld. Het Belgische juwelenmerk Beldiamond garandeert zijn klanten nu dat ze digitaal elke stap tussen de mijn en de kleinhandelaar kunnen terugvinden. Een primeur voor ons land. Philippe Lipschutz: “Wij kopen géén Russische diamant meer, hoewel het volgens de EU nog mag.”

  1. Technotronic-zangeres die niet erkend werd voor wereldhit, vereeuwigd met straatnaambordje: “Ik was destijds niet ‘mooi’ genoeg”
    PREMIUM
    ANTWERPEN

    Technotro­nic-zangeres die niet erkend werd voor wereldhit, vereeuwigd met straatnaam­bord­je: “Ik was destijds niet ‘mooi’ genoeg”

    Het Nederlandse streetart-gezelschap Kamp Seedorf streek eerder al neer om levensgrote Eddy Wally’s en Jean-Pierre Van Rossems achter te laten in hun geboortedorpen. In Antwerpen brengen de kunstenaars een ode aan Manuela Kamosi in de vorm van een plaatsnaambordje. De Antwerpse Kamosi zong dertig jaar geleden monsterhit ‘Pump Up The Jam’ van Technotronic in maar was “niet mooi genoeg” om op de hoes of in de clip te verschijnen. “Een onderwerp dat écht iets is voor Kamp Seedorf.”