Nena Shaw van café-atelier ‘Who’s Afraid of Red Yellow & Blue’.
Volledig scherm
Nena Shaw van café-atelier ‘Who’s Afraid of Red Yellow & Blue’. © Klaas De Scheirder

Koolkaai wordt gezellig terras: “Zeker na corona zal daar behoefte aan zijn”

AntwerpenGoed nieuws voor Nena Shaw (30), de zaakvoerster van café-atelier ‘Who’s Afraid of Red Yellow & Blue’. Ze mag haar miniterrasje op de Koolkaai permanent uitbreiden met 60m². Omdat het momenteel ook voor deze café-uitbaatster financieel niet van een leien dakje loopt door de coronacrisis, startte ze een crowdfunding. “Dit is niet enkel voor mij een positief verhaal, hiermee wil ik ook iets teruggeven aan Antwerpen”, klinkt het.

  1. Wetenschappers UAntwerpen analyseren journaals in coronajaar 2020: “Marc Van Ranst kwam 26.136 seconden aan het woord”
    Antwerpen

    Wetenschap­pers UAntwerpen analyseren journaals in coronajaar 2020: “Marc Van Ranst kwam 26.136 seconden aan het woord”

    Dat de coronacrisis in 2020 de nieuwsagenda domineerde, hoeft geen betoog meer. Waarschijnlijk moeten we zelfs teruggaan tot WOII voor een vergelijkbare mediastorm. Wetenschappers van de Universiteit Antwerpen onderzochten de berichtgeving in de zevenuurjournaals van Eén en VTM tussen 2003 en 2020, en stelden vast dat de coronacrisis alle normale verhoudingen in het nieuws door elkaar schudde. Nicholas Lataire, directeur van News City - waartoe ook VTM NIEUWS behoort - zegt dat de nieuwsredactie rekening houdt met bepaalde conclusies uit het onderzoek, maar nuanceert: “Wij hebben altijd onze journalistieke keuzes bepaald op basis van de informatienoden van dat moment”.
  2. Al drie jaar knalschijven bij Warrecords: “Onze vinylshop moet een ontmoetingsplek worden, een tweede thuis”
    PREMIUM
    ANTWERPEN

    Al drie jaar knalschij­ven bij Warrecords: “Onze vinylshop moet een ontmoe­tings­plek worden, een tweede thuis”

    Van platenwinkel naar technobunker tot creatieve hotspot. Uitbater Warre Geens (27) transformeerde in drie jaar tijd een bezoek aan zijn Warrecordstore in het hartje van Antwerpen tot een conceptervaring. Deze maand blaast de vinylshop drie kaarsjes uit met een groot online feest met de Brusselse deejay Ed1999 en vier Antwerpse helden. “Vanaf het weer kan organiseren we ook workshops, excursies en concerten.”
  3. Zapfloor past businessmodel aan tijdens coronacrisis en haalt verdubbelde omzet
    Antwerpen

    Zapfloor past businessmo­del aan tijdens coronacri­sis en haalt verdubbel­de omzet

    Zapfloor, een start-up met software voor het beheer van werkruimtes, heeft tijdens de pandemie haar omzet verdubbeld ondanks de sluiting van heel wat kantoren. Door uit te breiden naar een nieuwe markt, hebben oprichters Thomas Celen en Wouter Schoofs van de crisis een opportuniteit gemaakt. “In coronatijden is het belangrijk dat werkgevers controle hebben over wie wanneer in welke ruimte zit. Daarom werken we nu ook voor corporate klanten.”
  4. Bram (36) start eigen foodshop en takeawayzaak ‘De Mama’ op ’t Zuid: “Enkel Belgische producten met een verhaal”
    ANTWERPEN

    Bram (36) start eigen foodshop en takeaway­zaak ‘De Mama’ op ’t Zuid: “Enkel Belgische producten met een verhaal”

    Al zestien jaar staat hij in de keuken, van brasseries tot catering tot sterrenrestaurants, maar corona heeft ervoor gezorgd dat Bram Uyttenhoven (36) uit Borgerhout dan toch zijn eigen zaak startte op het hippe Zuid. In ‘De Mama’ kan je voortaan terecht voor lunch, dagschotels en delicatessen van Belgische makelij. “Je staat ervan versteld wat voor topproducten er in ons land gemaakt worden.”
  1. Saxofonist en percussionist Goemans: liever blind dan doof
    Play

    Saxofonist en percussio­nist Goemans: liever blind dan doof

  2. De ruimte in Capelle-met-een-C voelt als een voorrecht
    Play

    De ruimte in Capelle-met-een-C voelt als een voorrecht