Photo News
Volledig scherm
© Photo News

Antwerpse huisartsen schrijven open brief: “Wij laten ons vaccineren”

AntwerpenMaar liefst 132 huisartsen uit de Huisartsenkring Noord Antwerpen hebben een open brief geschreven. De boodschap is duidelijk: “Wij laten ons vaccineren, hopelijk u ook.” De brief kwam er na verschillende vragen van patiënten die twijfels hebben over een vaccinatie.

1. “Hou de eer aan uzelf en neem ontslag”: Vlaams Belang richt pijlen op schepenen Ait Daoud en Kennis
    Antwerpen

Het beloven hete politieke weken te worden in Antwerpen. Vanaf maandag kunnen de gemeenteraadsleden de audit inkijken die de inspectie Financiën opmaakte in de fraudezaak rond Sihame El Kaouakibi en Let’s Go Urban. Vlaams Belang-fractieleider Sam Van Rooy vindt dat N-VA-schepenen Nabilla Ait Daoud en Koen Kennis aan zelfonderzoek moeten doen en eventueel ontslag nemen.
  2. “Wij zijn geen hersenloze neanderthalers die elkaar de kop inslaan”: freefighters van Antwerp FC verdedigen vrije keuze om met elkaar te vechten
    Antwerpen

“Wij zijn geen hersenloze neandertha­lers die elkaar de kop inslaan”: freefigh­ters van Antwerp FC verdedigen vrije keuze om met elkaar te vechten

Mag je met elkaar op de vuist gaan als beide partijen daar vrijwillig voor hebben gekozen? Dat lijkt de centrale vraag op het proces tegen de 66 ‘freefighters’ van Antwerp FC die vervolgd worden voor een tiental vechtpartijen tegen rivaliserende hooligans. Volgens sommigen van hen zijn freefights een cultuurfenomeen dat bij ons nog een plaats moet krijgen. “Vanaf het begin accepteerde hij dat hij klappen zou kunnen krijgen, dat maakte deel uit van de afspraak.”
  3. Lady Gaga schittert in jas van Antwerpse modestudente: “Dit overtreft alles”
    Antwerpen

Lady Gaga schittert in jas van Antwerpse modestuden­te: “Dit overtreft alles”

Wereldster Lady Gaga deelde dit weekend op haar Instagramaccount (met meer dan 47 miljoen volgers) een foto waarop ze een jas draagt van Florentina Leitner, die in juni als masterstudent afstudeerde aan de Modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen. De jas maakt deel uit van een outfit die Florentina Leitner vorig jaar ontwierp in samenwerking met Tom Eerebout, de stylist van Lady Gaga. “Ik wist gewoon zeker dat Gaga er geweldig zou uitzien in deze jas", aldus de ontwerpster.
  1. Kabinet ziet ruimte voor versoepelingen 28 april
    Play