Antwerps marketingbureau Zanzibar ontwikkelt 'Experience Antwerp', de Antwerpse Tripadvisor.
Volledig scherm
Antwerps marketingbureau Zanzibar ontwikkelt 'Experience Antwerp', de Antwerpse Tripadvisor. © woodmonkey.be

Antwerps marketingbureau Zanzibar ontwikkelt 'Experience Antwerp', de Antwerpse Tripadvisor

Het zijn uitdagende tijden voor de toeristische sector, maar het Antwerpse event- en marketingbureau Zanzibar zal in opdracht van de stad Antwerpen werken aan ‘Experience Antwerp’, een portaalsite waarop bezoekers tickets kunnen kopen voor een brede waaier aan toeristische activiteiten. Zanzibar gaat hiervoor gedurende zes jaar de samenwerking aan met stad Antwerpen.

Dag- en weekendtoeristen die in Antwerpen aan culturele of ontspannende activiteiten willen deelnemen, kunnen binnenkort net zoals op Tripadvisor of booking.com hun weg vinden in het ruime aanbod aan mogelijkheden in Antwerpen via de site ‘Experience Antwerp’. Nagenoeg alle Antwerpse stedelijke musea en het belevingsparcours in het vernieuwde Steen zullen deel uitmaken van het aanbod, net als andere culinaire, culturele en recreatieve activiteiten. Zo wil Experience Antwerp de Scheldestad verder op de kaart zetten als unieke toeristische trekpleister en wil het meteen ook ruimte creëren om nieuwe initiatieven een duw in de rug te geven.

Lokale verankering

“Als ‘lokale reseller’ houden we de vinger aan de pols van wat er leeft en beleefd wordt in de stad”, zegt Mats Raes, zaakvoerder bij Zanzibar. “Het aanbod zal hier ook op worden afgestemd. Dit is meteen ook het unieke voordeel van een initiatief als ‘Experience Antwerp’: met onze lokale verankering kunnen we aanvullend werken op grote spelers als Tripadvisor, booking.com en vele andere.”

Er wordt ook een samenwerking opgezet met de lokale gidsenvereniging van de Antwerpse Stadsgidsen (KGvA). “Het is een samenwerking waarnaar we erg uitkijken,” aldus Raes. “De Antwerpse gidsen zijn veruit de beste ambassadeurs om bezoekers wegwijs te maken in de stad en nieuwe dingen te laten ontdekken.” Dankzij Experience Antwerp zullen de bezoekers hun volledige trip makkelijk kunnen plannen en afhandelen op één website.

  1. Coronacrisis nekt theater De Proefkonijnen: gezelschap kan huur niet meer betalen, petitie is laatste strohalm

    Coronacri­sis nekt theater De Proefkonij­nen: gezelschap kan huur niet meer betalen, petitie is laatste strohalm

    De coronacrisis lijkt de doodsteek te worden voor het theater van gezelschap De Proefkonijnen op de Frankrijklei in hartje Antwerpen. Er zit niets anders op dan de huur van het pand op te zeggen. “We hebben nooit subsidies gevraagd”, zegt bezieler Randall Van Duytekom. “Dat doet ons nu de das om.” Het gezelschap is met een online petitie gestart om zo de politiek van zijn betekenis te overtuigen.