Met Kristof Gouvaerts, managing director bij BD Logistics, Sander Vandenberghe van Cargo Velo en Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis.
Volledig scherm
Met Kristof Gouvaerts, managing director bij BD Logistics, Sander Vandenberghe van Cargo Velo en Antwerps mobiliteitsschepen Koen Kennis. © RV

Antwerps duurzaam logistiek project vermijdt jaarlijks 3.000 bestelwagenritten

AntwerpenIn Antwerpen hebben stadsdistributeur CityDepot en fietskoerier Cargo Velo tijdens het eerste jaar van hun samenwerking zowat 3.000 leveringsritten die normaal met bestelwagens zouden gebeuren, laten uitvoeren door cargobikes. De twee spreken van een succes en zetten hun samenwerking dan ook verder.

  1. Vier jaar na moord op havenbaas Stefaan Bogaerts lijdt familie nog altijd onder snerende opmerkingen: “Kijk! Dat is die van die drugs”
    PREMIUM
    Antwerpen/Amsterdam

    Vier jaar na moord op havenbaas Stefaan Bogaerts lijdt familie nog altijd onder snerende opmerkin­gen: “Kijk! Dat is die van die drugs”

    De familie van de vermoorde havenbaas Stefaan Bogaerts uit Brasschaat worstelt vier jaar na het verlies nog met het onbegrip van hun omgeving. “Als ik op het kerkhof het graf poetst, hoor ik de mensen zeggen: ‘Dat is die van die drugs’”, getuigde de schoondochter van Stefaan vanmiddag in de rechtbank in Amsterdam.
  1. Museum voor Schone Kunsten blijft nog jaar dicht, maar deze duizend feestvarkens mochten er wel al de boel op stelten zetten
    ANTWERPEN

    Museum voor Schone Kunsten blijft nog jaar dicht, maar deze duizend feestvar­kens mochten er wel al de boel op stelten zetten

    Over een klein jaar opent het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen (KMSKA) na meer dan tien jaar renovatiewerken éindelijk de deuren. Maar duizend feestvarkens konden afgelopen weekend al eens proeven van het interieur van het schoonste monument van ’t stad. De Gentse broers achter danceduo Curtis Alto organiseerde er die dagen lang ‘IIImagine’. “Bij een concert in een museum denk je meteen zoiets artyfarty, maar niets bleek minder waar”
  2. Antwerpse haventrafiek blijft mooi groeien, maar tekort aan nieuwe dokwerkers is probleem: “Te strak keurslijf door wet-Major”
    Antwerpen

    Antwerpse haventra­fiek blijft mooi groeien, maar tekort aan nieuwe dokwerkers is probleem: “Te strak keurslijf door wet-Ma­jor”

    Met een stijging van net geen 5 procent in de totale goederenoverslag over de voorbije negen maanden lijkt er geen vuiltje aan de lucht voor de haven van Antwerpen. Toch sluipt er ongerustheid in de rangen: door een tekort aan nieuwe dokwerkers en files aan de terminals heeft Antwerpen zeer recent trafiek verloren aan concurrerende havens als Le Havre en Bremen.