Dubbelslag Cosijn in verlenging helpt Walcheren langs Zaamslag

video / NACOMPETITIE 2E/3E KLASSEHEINKENSZAND – Walcheren gaat de tweede klasse in. De Vlissingse ploeg was Zaamslag zaterdag de baas in de finale van de nacompetitie. Na negentig minuten stond er een 1-1-stand op het scorebord, maar in de verlenging toonden de Vlissingers zich de sterkste: 3-1.

Op het veld waar Walcheren de finale bereikte – dat van Luctor Heinkenszand – kregen de Vlissingers de eerste kans. Gino Zupelli dook op voor het doel, maar schoot naast. Aan de andere kant was Zaamslag direct gevaarlijk met een kopbal, maar ook die leverde geen doelpunt op. In de achtste minuut leek Louis Ponte Walcheren alsnog aan de voorsprong te helpen, maar hij stond buitenspel.

Zaamslag werd in de beginfase vooral gevaarlijk uit standaardsituaties, maar die leverden geen doelpunt op. Een voorzet van Ruben de Haas resulteerde na een goed halfuur wel in de 0-1. De bal kwam bij Justin Kolijn terecht en hij bezorgde Zaamslag het eerste doelpunt van de middag. Walcheren kon voor rust geen verandering meer brengen in die tussenstand.

Volledig scherm
Walcheren is gepromoveerd naar de tweede klasse. © Johan Van Der Heijden

Waar de Zeeuws-Vlamingen voor rust sterker waren, was Walcheren dat na de pauze. In de 59ste minuut kwam die ploeg dan ook verdiend op gelijke hoogte. Een voorzet vanaf links bereikte Daryl Hollander en hij nam de 1-1 voor zijn rekening. Niek Luime was daarna nog dicht bij de 1-2 voor Zaamslag, maar hij kwam niet tot scoren. Daardoor moest er een verlenging aan te pas komen.

Daarin liet vooral Jay Cosijn zich gelden. Al na drie minuten schoot de rappe buitenspeler Walcheren op voorsprong. Zes minuten later was hij opnieuw trefzeker en daarmee leek hij de nacompetitiefinale te beslissen. Zaamslag kon de achterstand in het vervolg van de verlenging inderdaad niet meer repareren, waardoor het feest bij Walcheren kon losbarsten.

PZC gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement