Volledig scherm
Hanse Staalbouw had eerder dit jaar nog een mooie klus: de bouw van een nieuwe aankomsthal op Rotterdam Airport © Hanse Staalbouw

Drie bedrijven maken kans op titel Zeeuws Familiebedrijf van het Jaar

GOES - Hanse Staalbouw uit Nieuwerkerk, schoenenketen Omoda en transport- en containerbedrijf Wielemaker uit Middelburg maken kans om het Zeeuwse Familiebedrijf van het Jaar te worden. Ondernemersplatform Zeeland Business maakte de finalisten woensdag bekend.

Voor de prijs waren ruim honderd bedrijven aangemeld. Een commissie selecteert de finalisten op basis van historische en maatschappelijke waarde, innovatie, de doorgemaakte groei en het belang voor de Zeeuwse economie. Vorig jaar won Paree BV Electro-Telecom uit 's-Heerenhoek de titel.

Zeeland Business in Goes organiseert de wedstrijd al twee jaar samen met accountantskantoor Baker Tilly Berk. Sinds vorig jaar is de samenwerking uitgebreid met de Zeeuwse Rabobanken en de organisatie van Film by the Sea.

Prijzenpakket

De winnaar wordt maandag 12 september bekendgemaakt tijdens het filmfestival Film by the Sea in Cine City te Vlissingen. De award wordt uitgereikt in de vorm van een Zeeuwse stik (Zeeuwse knoop) van kunstenares Caroline de Ligt. Daarnaast ontvangt de winnaar een uitgebreid prijzenpakket met onder meer een promotiecampagne van Zeeland Business, uitgebreid financieel advies van Baker Tilly Berk en een bioscoopreclamecampagne van Cine City.

  1. Tien locaties voor wie geen zin heeft in een standaard Amsterdam Dance Event
    ADE

    Tien locaties voor wie geen zin heeft in een standaard Amsterdam Dance Event

    Amsterdam Dance Event, dat vandaag van start is gegaan en 375.000 bezoekers verwacht, is zó veel meer dan een nachtje 'raven' in de Amsterdam Arena. Je kan dansen in een hijskraan, met slechts veertig man getuige zijn van een wereldberoemde dj in een piepklein keldertje, of de hele nacht doorhalen in een soort omgebouwde huiskamer in Amsterdam-Noord. Ga je liever borrelen in een oude mannensauna, ooit opgericht zodat homo’s een plek hadden om af te spreken? Het kan allemaal. Tien bijzondere ADE-locaties, om te voorkomen dat je niet in de massa verdwijnt. 
  2. McDonald's drijft klanten tot grote wanhoop met 'irritante illusie'

    McDonald's drijft klanten tot grote wanhoop met 'irritante illusie'

    De Britse tak van hamburgerketen McDonald's heeft met een raadselachtig bericht op sociale media klanten tot grote wanhoop gedreven. Het bedrijf postte op Twitter en Facebook een afbeelding van een reeks verticale zwarte streepjes met daarbij de tekst: Tag een vriend die tussen de lijntjes zou moeten lezen. Vervolgens wrongen volgers van de fastfoodfirma zich dagenlang in de vreemdste bochten om een verborgen mededeling te achterhalen.