article
1.6503239
TERNEUZEN - Het Kenniscentrum Kusttoerisme doet, in opdracht van de provincie, een 'impactonderzoek' naar het Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen. Daaruit moet onder meer blijken hoe populair het evenement is en wat het oplevert. Het festival met klassieke muziek begint vrijdag en bestaat uit negen concerten op diverse locaties.
Onderzoek naar 'impact' van Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen
TERNEUZEN - Het Kenniscentrum Kusttoerisme doet, in opdracht van de provincie, een 'impactonderzoek' naar het Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen. Daaruit moet onder meer blijken hoe populair het evenement is en wat het oplevert. Het festival met klassieke muziek begint vrijdag en bestaat uit negen concerten op diverse locaties.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/onderzoek-naar-impact-van-festival-van-zeeuwsch-vlaanderen-1.6503239
2016-10-07T12:32:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.4268817.1395046780!image/image-4268817.jpg
Terneuzen,Festival,Kenniscentrum Kusttoerisme,Impactonderzoek,Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen,hermes
Zeeuws-Vlaanderen
Home / Regio / Zeeuws-Vlaanderen / Onderzoek naar 'impact' van Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen

Onderzoek naar 'impact' van Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    TERNEUZEN - Het Kenniscentrum Kusttoerisme doet, in opdracht van de provincie, een 'impactonderzoek' naar het Festival van Zeeuwsch-Vlaanderen. Daaruit moet onder meer blijken hoe populair het evenement is en wat het oplevert. Het festival met klassieke muziek begint vrijdag en bestaat uit negen concerten op diverse locaties.

    Tijdens het onderzoek wordt bezoekers van het festival gevraagd naar onder meer hun ervaringen en bestedingen, maar ook niet-bezoekers worden geraadpleegd. Zij geven aan of ze het festival kennen en wat ze ervan denken. Daarmee wordt onder meer de maatschappelijke en economische waarde van het evenement gemeten. De provincie Zeeland kan die gegevens gebruiken bij het maken van beleid en het opzetten van marketingcampagnes, maar ook de organisatie van het festival komt op die manier te weten op welke vlakken er meer publiciteit gegeven kan worden.

    De onderzoeken worden tijdens de concerten uitgevoerd door enquêteurs, en online via vragenlijsten. Het Kenniscentrum voert dit soort onderzoeken vaker uit. Het gebruikt daarvoor een zogenaamde 'evenemententoolkit'.