article
1.6597618
HULST - Het Hulster Sinterklaasjournaal wordt alleen nog online uitgezonden. Al na één aflevering werd Omroep Hulst op de vingers getikt door het Commissariaat voor de Media. Er zit teveel reclame in de afleveringen. "Het is een grote domper voor ons", zegt Alex Eggermont die initiatiefnemer van het nieuwe journaal is. "Maar Omroep Hulst kan er niets aan doen. Zij staan voor driehonderd procent achter ons journaal, alleen kunnen ze een boete niet riskeren."
Omroep Hulst mag Sinterklaasjournaal niet meer uitzenden
HULST - Het Hulster Sinterklaasjournaal wordt alleen nog online uitgezonden. Al na één aflevering werd Omroep Hulst op de vingers getikt door het Commissariaat voor de Media. Er zit teveel reclame in de afleveringen. "Het is een grote domper voor ons", zegt Alex Eggermont die initiatiefnemer van het nieuwe journaal is. "Maar Omroep Hulst kan er niets aan doen. Zij staan voor driehonderd procent achter ons journaal, alleen kunnen ze een boete niet riskeren."
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/omroep-hulst-mag-sinterklaasjournaal-niet-meer-uitzenden-1.6597618
2016-11-01T12:26:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.4660449.1418297933!image/image-4660449.jpg
Hulst,Facebook,Omroep-regionaal,Televisie,Reclame,Internet,Mediawet,Sinterklaasjournaal,Commissariaat voor de Media,Omroep Hulst,hermes
Zeeuws-Vlaanderen
Home / Regio / Zeeuws-Vlaanderen / Omroep Hulst mag Sinterklaasjournaal niet meer uitzenden

Omroep Hulst mag Sinterklaasjournaal niet meer uitzenden

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    HULST - Het Hulster Sinterklaasjournaal wordt alleen nog online uitgezonden. Al na één aflevering werd Omroep Hulst op de vingers getikt door het Commissariaat voor de Media. Er zit teveel reclame in de afleveringen. "Het is een grote domper voor ons", zegt Alex Eggermont die initiatiefnemer van het nieuwe journaal is. "Maar Omroep Hulst kan er niets aan doen. Zij staan voor driehonderd procent achter ons journaal, alleen kunnen ze een boete niet riskeren."

    In het Sinterklaasjournaal zijn af en toe logo's en gevels van winkels in beeld. In de Mediawet is vastgelegd dat dat bij een publieke omroep niet mag. Eggermont was zich bewust van de Mediawet, maar wist niet dat de regels zó streng waren. "Het gaat dan om logo's die nét iets te lang of te vaak in beeld waren. We zijn ook bij een bakker geweest die zegt dat de route langs zijn zaak 'de lekkerste route is.' Dat mocht ook niet."

    Youtube en Facebook

    Na de waarschuwing, kon de ploeg van het Sinterklaasjournaal twee dingen doen. "Alles met reclame eruit knippen, maar dan klopte het hele verhaal niet meer óf niet meer uitzenden." Er werd voor de laatste optie gekozen. "Alles is nu te bekijken via Sinterklaas te Hulst op Youtube en Facebook." En dat gaat goed, het eerste journaal is al ruim 1500 keer bekeken. Donderdag komt aflevering drie online, waarbij de route van de intocht bekend wordt gemaakt. In totaal zijn er vijf afleveringen en er is een videoclip van een lied dat voor de reeks is gemaakt.

    Gesterkt door enthousiaste reacties van kijkers, blijft Eggermont positief. "We hebben de smaak goed te pakken gekregen en gaan er volgend jaar meer op letten."