article
1.5763642
TERNEUZEN - Niet de directeur of de leerkrachten wilden de wereld laten weten hoe fantastisch het nieuwe leersysteem is maar de leerlingen zelf.
Kinderen Irisschool Terneuzen dolenthousiast over tablets
TERNEUZEN - Niet de directeur of de leerkrachten wilden de wereld laten weten hoe fantastisch het nieuwe leersysteem is maar de leerlingen zelf.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/kinderen-irisschool-terneuzen-dolenthousiast-over-tablets-1.5763642
2016-02-25T16:19:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.5763653.1456416960!image/image-5763653.JPG
Terneuzen,Onderwijs,Technologie,Basisonderwijs,Taal,Snappet,Spelling,Rekenen,Tablet,hermes
Zeeuws-Vlaanderen
Home / Regio / Zeeuws-Vlaanderen / Kinderen Irisschool Terneuzen dolenthousiast over tablets

Kinderen Irisschool Terneuzen dolenthousiast over tablets

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Wouter, Cas, Tycho en Lara (vlnr) zijn wild van de nieuwe leermethode van de Irisschool.
      Fotograaf
    TERNEUZEN - Niet de directeur of de leerkrachten wilden de wereld laten weten hoe fantastisch het nieuwe leersysteem is maar de leerlingen zelf.
    Ik haalde voor rekenen altijd een vijf, een zes. Soms een zeven. En nu negens en tienen

    Wouter Dooms (12), Cas Staal (11), Lara Franceschi (10) en Tycho Jansen (10) van de Irisschool in de Terneuzense wijk Othene zijn dolenthousiast over Snappet en dat moet iedereen weten

    Snappet

    Met Snappet werken de leerlingen bij de Irisschool vanaf groep 4 op een tablet, een soort kleinere iPad. Rekenen, taal, spelling, het gebeurt sinds februari allemaal op de Snappet. De leerlingen zien direct wat ze goed en fout doen en de juf of meester ziet via het netwerk direct met welke opdrachten de leerlingen moeite hebben.

    Zegen

    Voor Wouter zijn de tablets een zegen. "Met rekenen bleven we het werk maar uitstellen, maar nu..." En terwijl Wouter spreekt, zijn Lara en Tycho stilletjes al met hun tablets aan de slag. Rekenen lijkt ineens wel leuk geworden. Wouter: "Ik haalde voor rekenen altijd een vijf, een zes. Soms een zeven. En nu negens en tienen."

    Échte werk

    Directeur Harmien Hamelink glimt vanwege het enthousiasme van de kinderen. "We doen het omdat het voor de kinderen makkelijker is, niet alleen voor de leraren. Je komt weer toe aan je échte werk. Er is weer ruimte voor onderwijs."

     

    Lees het gehele verhaal in de Zeeuws-Vlaamse editie van de PZC van vrijdag