article
1.6593622
VLISSINGEN - Het aantal aanrijdingen in Zeeland is vorig jaar fors gestegen. De verzekeraars ontvingen vier procent meer schadeclaims na auto-ongevallen, blijkt uit een rapport dat het Verbond van Verzekeraars maandag heeft gepubliceerd. Uit het hele land kwamen meer schadeclaims binnen, met uitzondering van Limburg.
Zeeuwen maken vaker brokken in het verkeer
VLISSINGEN - Het aantal aanrijdingen in Zeeland is vorig jaar fors gestegen. De verzekeraars ontvingen vier procent meer schadeclaims na auto-ongevallen, blijkt uit een rapport dat het Verbond van Verzekeraars maandag heeft gepubliceerd. Uit het hele land kwamen meer schadeclaims binnen, met uitzondering van Limburg.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/zeeuwen-maken-vaker-brokken-in-het-verkeer-1.6593622
2016-10-31T11:50:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.6593806.1479393682!image/image-6593806.jpg
Auto,Verkeer,Verkeersongeluk,Verkeersveiligheid,Verzekeraars,Schadeclaims,hermes,Vlissingen
Zeeuws nieuws
Home / Regio / Zeeuws nieuws / Zeeuwen maken vaker brokken in het verkeer

Zeeuwen maken vaker brokken in het verkeer

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    VLISSINGEN - Het aantal aanrijdingen in Zeeland is vorig jaar fors gestegen. De verzekeraars ontvingen vier procent meer schadeclaims na auto-ongevallen, blijkt uit een rapport dat het Verbond van Verzekeraars maandag heeft gepubliceerd. Uit het hele land kwamen meer schadeclaims binnen, met uitzondering van Limburg.

    De stijging was het grootst in Flevoland en Friesland: negen procent. Ook in Noord-Holland, Drenthe en Overijssel nam het aantal claims aanzienlijk toe.

    Zeeuwen maken relatief veel brokken, valt af te leiden uit de cijfers, met vorig jaar 33 schadeclaims per 1000 inwoners. Alleen in Noord-Brabant en Limburg is dat nog meer. Automobilisten in Groningen en Drenthe bezorgen verzekeraars het minste werk.

    Deltaplan

    De verzekeraars maken zich zorgen over het toenemende aantal ongevallen en pleiten voor een Deltaplan verkeersplan. Dat zou moeten leiden tot het veiliger maken van gevaarlijke punten en strengere aanpak van zowel huftergedrag in het verkeer als afleiding achter het stuur, vooral door het gebruik van de smartphone.