article
1.6499223
MIDDELBURG - Sabewa Zeeland gaat haar dienstverlening verbeteren. Het streven is vooral helder te communiceren. "We zijn geen populair bedrijf", zei directeur Tamara van de Wijnckel woensdagavond tijdens een presentatie bij waterschap Scheldestromen. "Mensen hoeven ook geen begrip te hebben voor wat we doen, maar ze moeten wel snappen waaróm iets gebeurt."
Sabewa Zeeland wil communicatie verbeteren
MIDDELBURG - Sabewa Zeeland gaat haar dienstverlening verbeteren. Het streven is vooral helder te communiceren. "We zijn geen populair bedrijf", zei directeur Tamara van de Wijnckel woensdagavond tijdens een presentatie bij waterschap Scheldestromen. "Mensen hoeven ook geen begrip te hebben voor wat we doen, maar ze moeten wel snappen waaróm iets gebeurt."
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/sabewa-zeeland-wil-communicatie-verbeteren-1.6499223
2016-10-06T14:06:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.3620519.1459267788!image/image-3620519.jpg
Middelburg,Waterschap Scheldestromen,Sabewa,Tamara van de Wijnckel,Dienstverlening,Communicatie,Sabewa Zeeland,hermes
Zeeuws nieuws
Home / Regio / Zeeuws nieuws / Sabewa Zeeland wil communicatie verbeteren

Sabewa Zeeland wil communicatie verbeteren

Foto's
1
Reacties
Reageer
    MIDDELBURG - Sabewa Zeeland gaat haar dienstverlening verbeteren. Het streven is vooral helder te communiceren. "We zijn geen populair bedrijf", zei directeur Tamara van de Wijnckel woensdagavond tijdens een presentatie bij waterschap Scheldestromen. "Mensen hoeven ook geen begrip te hebben voor wat we doen, maar ze moeten wel snappen waaróm iets gebeurt."

    Sabewa Zeeland int de belastingen namens het waterschap en acht gemeenten in de provincie. Ook behandelt de uitvoeringsorganisatie zowel bezwaren tegen de belastingaanslagen als kwijtscheldingsverzoeken.

    De afgelopen jaren verkeerde Sabewa in zwaar weer, vanwege grote administratieve problemen en achterstanden. Nadat interim-directeur Peter van Strien vorig jaar orde op zaken had gesteld, is Van de Wijnckel geworven als nieuwe directeur.

    Zij zei woensdag bij het waterschap (dat de ontwikkelingen bij Sabewa steeds kritisch heeft gevolgd) dat de organisatie op de goede weg is. Vooral op het gebied van communicatie valt echter nog een slag te maken. "We willen ons verder ontwikkelen op het gebied van informatievoorziening."

    Dat geldt onder meer voor de website. Het streven is dat de klanten kunnen inloggen met hun DigiD, zodat ze direct toegang hebben tot hun persoonlijke gegevens. "Ook willen we een klankbordgroep oprichten waarin burgers zitting nemen, zodat we kunnen zorgen voor een betere dienstverlening."

    Van de Wijnckel benadrukte verder het belang van samenwerking met de betrokken overheden. Het waterschap zou vooral een rol kunnen spelen bij de ICT-ondersteuning. "Dat blijft een zware belasting voor ons. We moeten er veel tijd in steken. Het waterschap heeft op dat gebied veel expertise in huis die we willen benutten."