article
1.6428260
GOES - De gezamenlijke Goese ouderenbonden hebben bij de directie van het Admiraal De Ruyterziekenhuis (ADRZ) aan de bel getrokken over de 'onacceptabel lange' wachttijden bij het afsprakenbureau in het Goese ziekenhuis.
'Onwel door lange wachttijden bij afsprakenbureau ADRZ Goes'
GOES - De gezamenlijke Goese ouderenbonden hebben bij de directie van het Admiraal De Ruyterziekenhuis (ADRZ) aan de bel getrokken over de 'onacceptabel lange' wachttijden bij het afsprakenbureau in het Goese ziekenhuis.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/onwel-door-lange-wachttijden-bij-afsprakenbureau-adrz-goes-1.6428260
2016-09-22T12:04:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.5948128.1461269674!image/image-5948128.JPG
Goes,Behandeling,Ziekenhuis,Afspraakcentrale,Ouderenbond,Bondenberaad Groot Goes,ADRZ,Klacht,hermes
Zeeuws nieuws
Home / Regio / Zeeuws nieuws / 'Onwel door lange wachttijden bij afsprakenbureau ADRZ Goes'

'Onwel door lange wachttijden bij afsprakenbureau ADRZ Goes'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De afspraakcentrale in de hal van het Admiraal De Ruyter Ziekenhuis in Goes.
      Fotograaf
    GOES - De gezamenlijke Goese ouderenbonden hebben bij de directie van het Admiraal De Ruyterziekenhuis (ADRZ) aan de bel getrokken over de 'onacceptabel lange' wachttijden bij het afsprakenbureau in het Goese ziekenhuis.

    De raad van bestuur erkent de problemen en werkt aan een oplossing. De besturen van de ouderenbonden en het overkoepelende orgaan, het Bondenberaad Groot Goes, ontvangen de laatste weken veel klachten over het functioneren van het afsprakenbureau van het ADRZ. De onlangs ingevoerde vorm van dienstverlening moet er onder meer voor zorgen dat het maken van meerdere afspraken tegelijk sneller en beter verloopt.

    De klachten hebben onder meer betrekking op het proberen te maken van een afspraak per telefoon; het zou lang duren voor er wordt opgenomen of doorschakeld, gesprekken worden ineens afgebroken en beloftes dat wordt teruggebeld worden niet nagekomen. Ook over de lange wachttijden bij het maken van een afspraak aan de balie en de lange duur van de afhandeling, waardoor patiënten soms onwel worden en het niet kunnen vinden van gemaakte afspraken wordt geklaagd.

    Dat laatste komt volgens de ouderenbonden ook voor bij aanmelding bij de balie op de dag van de afspraak. 'Onacceptabel', schrijft het bondenberaad aan de ziekenhuisdirectie. 'Patiënten worden hierdoor onnodig belast'. Het bestuur van de bonden wil daarom op korte termijn in gesprek met de ziekenhuisdirectie. Die heeft de ouderenbonden inmiddels al uitgenodigd, laat het ADRZ in een reactie weten.

    De raad van bestuur spreekt van een 'duidelijk signaal' van de ouderenbonden. Volgens het ziekenhuis kampt de dienstverlening met 'aanloopproblemen'. "Er wordt hard aan gewerkt om de afspraakcentrale optimaal te laten functioneren. Als voorbeeld dient daarbij de nieuw ingerichte Afspraakcentrale van de ADRZ-locatie in Vlissingen, waar meer digitaal wordt gewerkt en het proces soepel verloopt."