article
1.6245089
VLISSINGEN - Zeeuwse restauranteigenaren hebben een dubbel gevoel over de restaurantactie van Albert Heijn en website Iens. Ze houden aan de menu's nauwelijks een cent over, maar toch kiezen ze ervoor om mee te doen. Want de populaire spaarzegeltjes zorgen voor naamsbekendheid en extra bezette tafels in de zaak.
AH-restaurantactie: geen winst, wel extra klanten
VLISSINGEN - Zeeuwse restauranteigenaren hebben een dubbel gevoel over de restaurantactie van Albert Heijn en website Iens. Ze houden aan de menu's nauwelijks een cent over, maar toch kiezen ze ervoor om mee te doen. Want de populaire spaarzegeltjes zorgen voor naamsbekendheid en extra bezette tafels in de zaak.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/ah-restaurantactie-geen-winst-wel-extra-klanten-1.6245089
2016-08-06T05:00:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.6245657.1470422396!image/image-6245657.JPG
Horeca,Restaurantactie,Iens,Albert Heijn,hermes,Vlissingen
Zeeuws nieuws
Home / Regio / Zeeuws nieuws / AH-restaurantactie: geen winst, wel extra klanten

AH-restaurantactie: geen winst, wel extra klanten

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Kassamedewerker Levy Geernaert van AH overhandigt de spaarzegels.
      Fotograaf
    VLISSINGEN - Zeeuwse restauranteigenaren hebben een dubbel gevoel over de restaurantactie van Albert Heijn en website Iens. Ze houden aan de menu's nauwelijks een cent over, maar toch kiezen ze ervoor om mee te doen. Want de populaire spaarzegeltjes zorgen voor naamsbekendheid en extra bezette tafels in de zaak.
    Vandaag heb ik zes bezette tafels door de actie. Ik speel mijn zaak ermee in de kijker

    AH-klanten krijgen deze weken bij elke tien euro een restaurantsticker: een volle kaart met tien stickers geeft recht op een gratis tweede menu in één van de deelnemende restaurants.

    En dat levert veel extra reserveringen op, zegt Leon Pronk, eigenaar van restaurant Het Arsenaal in Terneuzen. "Vandaag heb ik zes bezette tafels door de actie. Ik speel mijn zaak ermee in de kijker. Natuurlijk heb je echte Hollanders die alleen een glas water drinken en dan de deur weer uitlopen. Maar ik heb ook klanten die ondanks de actie vijftig euro per persoon uitgeven. Ze bestellen een glas cava, gin tonic of een fles wijn. Ze kunnen het menu ook uitbreiden naar vijf gangen."

    Naamsbekendheid

    Evert van Dilst, eigenaar van d'Ouwe Smisse in Zonnemaire en C-Food in Brouwershaven, gaat het vooral om naamsbekendheid. "Als je nadenkt over de commissie die je aan Iens betaalt, word je depressief. Maar vooral op doordeweekse dagen is het interessant, omdat je dan normaal gesproken minder klanten hebt. Je kunt aan mensen laten zien wat je in huis hebt."

    Kees Schrijver van Amuz in Goes merkt dat gasten door de AH-actie kennis maken met zijn restaurant. "Het hoofddoel is om ze later nog een keer terug te laten komen. Het voordeel van deze actie vind ik dat je er voornamelijk lokale mensen mee bereikt. Daarnaast zorgt het voor extra vulling in de zaak. We hebben geen terras, dus in de zomer kan op het een warme avond wel eens stil zijn. Winst maak ik er niet mee, maar daar kies je voor. Als je meedoet aan de restaurantactie, dan weet je waar je aan begint."