article
1.6669906
RENESSE - Met de Belgen valt er nog een hele markt te winnen voor het toeristisch bedrijfsleven op Schouwen-Duiveland. En dus richten de recreatiesector en de gemeente gezamenlijk hun pijlen op die nieuwe doelgroep.
Schouwen-Duiveland richt zich op de Belgen
RENESSE - Met de Belgen valt er nog een hele markt te winnen voor het toeristisch bedrijfsleven op Schouwen-Duiveland. En dus richten de recreatiesector en de gemeente gezamenlijk hun pijlen op die nieuwe doelgroep.
http://www.pzc.nl/regio/schouwen-duiveland/schouwen-duiveland-richt-zich-op-de-belgen-1.6669906
2016-11-23T06:30:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.5683169.1454356426!image/image-5683169.jpg
Schouwen-Duiveland,dnr
Schouwen-Duiveland
Home / Regio / Schouwen-Duiveland / Schouwen-Duiveland richt zich op de Belgen

Schouwen-Duiveland richt zich op de Belgen

Foto's
2
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Ed Troost.
      Fotograaf
    RENESSE - Met de Belgen valt er nog een hele markt te winnen voor het toeristisch bedrijfsleven op Schouwen-Duiveland. En dus richten de recreatiesector en de gemeente gezamenlijk hun pijlen op die nieuwe doelgroep.
    De Belg is geen Hollander die een beetje vreemd praat. Die doelgroep moet je heel anders bedienen.

    Het toerisme op het eiland staat er niet slecht voor, overziet voorzitter Ed Troost van branche-organisatie Recron de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. De seizoenen lijken inmiddels naadloos in elkaar over te lopen.  ,,Van maart tot en met november is het hier eigenlijk altijd wel druk. Maar ook daar tussenin is steeds vaker van alles te doen. Echt hele stille periodes bestaan eigenlijk niet meer."

    Noordwaarts

    Maar desondanks valt er beslist nog méér van te maken, zegt Troost.Vast staat al dat er een professionele marketingstrategie wordt ontwikkeld om de Belgen te bewegen verder noordwaarts te trekken, zodra ze de Westerscheldetunnel door zijn. Het (toeristisch) bedrijfsleven en de gemeente nemen een vakspecialist in de arm die bij de VVV in Renesse wordt ondergebracht. Die 'eigen man' zal zich specifiek richten op het binnenhalen van Belgische, Nederlandse en Duitse toeristen op Schouwen-Duiveland.

    Doelgericht handelen

    Troost: ,,De Belgische markt moet je beslist op een andere manier bedienen. De Belg is nu eenmaal geen Hollander die alleen maar een beetje vreemd praat. Nee, het is een hele andere doelgroep en daar moet je doelgericht naar handelen.'' De Duitsers hebben met 50 procent nog steeds het grootste aandeel in het toerisme in de regio. Het aantal Nederlandse vakantiegangers schommelt momenteel rond de 45 procent, maar is met alle ellende in het buitenland groeiende, ervaart de Recron. Belgen daarentegen vormen slechts 5 procent van die markt, maakt Troost duidelijk waar de winst zit.