article
1.6596086
GOES - Voortschrijdend inzicht. Je zou kunnen stellen dat daar sprake van is geweest bij de verkeersdeskundigen van de gemeente Goes. Niet één grote en miljoenen kostende metamorfose van de rotonde Poelplein (Van Hertumweg-Fokkerstraat-Fruitlaan), maar twee nieuwe rotondes moeten de verkeersknelpunten aan de zuid- en noordkant van het spoor ter hoogte van de Van Hertumweg oplossen.
Rotonde is het toverwoord voor knelpunt Goes
GOES - Voortschrijdend inzicht. Je zou kunnen stellen dat daar sprake van is geweest bij de verkeersdeskundigen van de gemeente Goes. Niet één grote en miljoenen kostende metamorfose van de rotonde Poelplein (Van Hertumweg-Fokkerstraat-Fruitlaan), maar twee nieuwe rotondes moeten de verkeersknelpunten aan de zuid- en noordkant van het spoor ter hoogte van de Van Hertumweg oplossen.
http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/rotonde-is-het-toverwoord-voor-knelpunt-goes-1.6596086
2016-11-01T08:00:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.6586080.1477672098!image/image-6586080.jpg
Goes,Verkeer,Wegwerkzaamheden,Rotonde,Verkeerspleinen,hermes
Bevelanden
Home / Regio / Bevelanden / Rotonde is het toverwoord voor knelpunt Goes

Rotonde is het toverwoord voor knelpunt Goes

Foto's
1
Reacties
Reageer
    GOES - Voortschrijdend inzicht. Je zou kunnen stellen dat daar sprake van is geweest bij de verkeersdeskundigen van de gemeente Goes. Niet één grote en miljoenen kostende metamorfose van de rotonde Poelplein (Van Hertumweg-Fokkerstraat-Fruitlaan), maar twee nieuwe rotondes moeten de verkeersknelpunten aan de zuid- en noordkant van het spoor ter hoogte van de Van Hertumweg oplossen.

    Het Poelplein blijft zoals het nu is, wel worden twee van de vier fietsoversteken eruit gehaald ten faveure van de veiligheid en doorstroming. Een stukje verderop, in het Stationspark, komt ook een rotonde die zowel aansluit op de huidige Van Hertumweg om de bedrijven te ontsluiten als op het tracé onder het spoor door.

    Dit bleek maandag uit de presentatie van de schetsplannen aan bedrijven en inwoners. Lang was het de bedoeling het Poelplein te ondertunnelen voor fietsers en dat zou vanuit veiligheidsoogpunt ook het beste zijn, zei verkeerskundige Joep Stortelder. Maar het zou miljoenen kosten om de daar aanwezige kabels en leidingen te verleggen. Bovendien is de verkeersintensiteit er niet dusdanig dat tunnels voor fietsers noodzakelijk zijn. Enig minpunt van het plan is volgens het college dat er op termijn in de ochtendspits 'acceptabele wachttijden' zijn voor automobilisten omdat de fietsers gelijkvloers blijven.

    Lees meer over de schetsplannen in de PZC van dinsdag.