article
1.6641319
GOES - Margreet le Clerq en Sabrine Carp willen hun evenement voor ondernemers en muzikanten vier keer per jaar in Goes laten plaatsvinden.
Makersmarkt moet begrip worden op het Bleekveld
GOES - Margreet le Clerq en Sabrine Carp willen hun evenement voor ondernemers en muzikanten vier keer per jaar in Goes laten plaatsvinden.
http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/makersmarkt-moet-begrip-worden-op-het-bleekveld-1.6641319
2016-11-14T08:00:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.6641318.1479065588!image/image-6641318.JPG
Goes,Evenement,Bleekveld,Sabrine Carp,Margreet le Clerq,Makersmarkt,hermes
Bevelanden
Home / Regio / Bevelanden / Makersmarkt moet begrip worden op het Bleekveld

Makersmarkt moet begrip worden op het Bleekveld

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De Makersmarkt biedt (beginnende) ondernemers, maar ook muzikanten een offline podium om zich te laten zien. Producten als zelfgemaakte sieraden en tassen in beperkte oplages zorgen voor een exclusief tintje.
      Fotograaf
    GOES - Margreet le Clerq en Sabrine Carp willen hun evenement voor ondernemers en muzikanten vier keer per jaar in Goes laten plaatsvinden.

    Creativiteit in de breedste zin van het woord, daar draait het om bij de Makersmarkt. Het nieuwe Goese evenement van Margreet le Clerq en Sabrine Carp beleefde zaterdag de eerste editie op het Bleekveld.

    Pop-up Team

    Die liet aan publiek nog enigszins te wensen over, maar de landelijke intocht van Sinterklaas en wellicht ook de kou hielden meer mensen dan anders thuis. Want Goes is zeker klaar voor de Makersmarkt, denkt Le Clerq. Zij maakte voorheen deel uit van het Pop-up Team, dat ook allerlei hippe evenementen in de binnenstad organiseert, zoals bijvoorbeeld Festival De Veste. Maar Le Clerq en Carp willen niet meer hapsnap overal opduiken, zoals bij een pop-upconcept, maar een terugkerend evenement neerzetten op een vaste plek en zo een begrip worden in Zeeland.

    Dingen maken

    Maar wat is de Makersmarkt nou precies? "Letterlijk dingen maken en figuurlijk 'het maken'", legt Le Clerq uit. "We bieden de deelnemers, vaak beginnende ondernemers en muzikanten, een podium om te laten zien wat ze doen." Zich offline presenteren, zoals de initiatiefnemers zeggen. De producten die op de markt verkocht worden zijn in beperkte oplages gemaakt en daardoor exclusief, bijvoorbeeld leren tassen, sieraden, illustraties, woonaccessoires, homemade taartjes en vintage speelgoed.

    Mannenvermaak

    De kraampjes stonden zaterdag buiten op het plein, maar in het voormalig It's-pand was ook nog allerlei vertier: oude flipperkasten, computerspelletjes en een bar. 'Mannenvermaak', zoals Le Clerq het noemt. "We merkten dat zij er altijd een beetje verloren bijlopen", lacht ze. Ook was er een voorleeshoek en een massagehoek. Eten kon bij foodtrucks. Nu is het wel zo dat het It's-pand niet blijvend bij het evenement kan worden betrokken. Volgende edities zullen zich waarschijnlijk volledig in de buitenlucht afspelen. "Als het wat warmer is", lieten de initiatiefneemsters na afloop op Facebook weten.