article
1.6175180
GOES - Graaf een sleuf langs het spoor in Goes en stort die vol beton. Dan is het afgelopen met de trillingshinder van goederentreinen voor aanwonenden. Die aanbeveling doet Jan Janse. Hij woont zelf aan de Parallelweg en heeft al jaren last van langsdenderende treinen.
Betonnen wand in bodem langs spoor is volgens Goesenaar oplossing voor trillingshinder treinen
GOES - Graaf een sleuf langs het spoor in Goes en stort die vol beton. Dan is het afgelopen met de trillingshinder van goederentreinen voor aanwonenden. Die aanbeveling doet Jan Janse. Hij woont zelf aan de Parallelweg en heeft al jaren last van langsdenderende treinen.
http://www.pzc.nl/regio/bevelanden/betonnen-wand-in-bodem-langs-spoor-is-volgens-goesenaar-oplossing-voor-trillingshinder-treinen-1.6175180
2016-07-07T14:57:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.5826316.1458046464!image/image-5826316.JPG
Goes,Gemeenteraad,Spoorwegverkeer,Spoorwegverbinding,Trein,Spoorproject,Goederentrein,Trilling,hermes
Bevelanden
Home / Regio / Bevelanden / Betonnen wand in bodem langs spoor is volgens Goesenaar oplossing voor trillingshinder treinen

Betonnen wand in bodem langs spoor is volgens Goesenaar oplossing voor trillingshinder treinen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Het station in Goes.
      Fotograaf
    GOES - Graaf een sleuf langs het spoor in Goes en stort die vol beton. Dan is het afgelopen met de trillingshinder van goederentreinen voor aanwonenden. Die aanbeveling doet Jan Janse. Hij woont zelf aan de Parallelweg en heeft al jaren last van langsdenderende treinen.

    Janse heeft een brief geschreven aan de gemeenteraad, waarin hij zijn ongenoegen uit over de gang van zaken rond het Goese spoorproject. Het maatregelenpakket om geluid- en trillingshinder terug te dringen is daar een onderdeel van, maar het is een zeer langdurig traject en veel maatregelen zoals de geluidsschermen laten op zich wachten. Ook de beruchte kruiswissel, die zou worden verwijderd, blijft voorlopig liggen omdat verplaatsing ineens miljoenen te duur blijkt. De verplaatsing van een sein, waardoor treinen rechtdoor kunnen rijden en de wissel kunnen vermijden, kan soelaas bieden, maar alleen als treinen ook langzamer blijven rijden. En dat is nog maar de vraag. Janse wil dat het geld dat voor verwijdering van de wissel was bestemd, nu wordt gebruikt om een keringswand in de bodem aan te leggen. Janse zegt dat dat volgens deskundigen zelfs beter werkt dan een betonnen spoorbak. Volgens hem kan de gemeente dat op eigen grond zonder bemoeienis van spoorbeheerder ProRail doen.

    De brief van Janse komt donderdagavond aan de orde tijdens de raadsvergadering. De gemeenteraad neemt een besluit over het collegevoorstel om definitief af te zien van de verplaatsing van de kruiswissel. De vergadering begint om 19.30 uur in het stadskantoor.

    De brief van Janse is hier te lezen: goes.raadsinformatie.nl/document/3715941/1 /