article
1.6386578
Nou voelden we ons al een beetje ongemakkelijk omdat we kennelijk zo licht van gewicht zijn dat ProRail en NS werkzaamheden aan het spoor tussen Goes en Vlissingen verkeerd of niet agenderen. Waardoor er een weekend geen treinen reden terwijl er werkelijk geen strootje op de rails lag.
Draaierig
Nou voelden we ons al een beetje ongemakkelijk omdat we kennelijk zo licht van gewicht zijn dat ProRail en NS werkzaamheden aan het spoor tussen Goes en Vlissingen verkeerd of niet agenderen. Waardoor er een weekend geen treinen reden terwijl er werkelijk geen strootje op de rails lag.
http://www.pzc.nl/extra/columns/columns-jan-van-damme/draaierig-1.6386578
2016-09-14T05:00:00+0000
http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.5598367.1473765733!image/image-5598367.jpg
Middelburg,Spoorwegverkeer,Trein,NS,Column,hermes
Columns Jan van Damme

Draaierig

Foto's
1
Reacties
Reageer
    Nou voelden we ons al een beetje ongemakkelijk omdat we kennelijk zo licht van gewicht zijn dat ProRail en NS werkzaamheden aan het spoor tussen Goes en Vlissingen verkeerd of niet agenderen. Waardoor er een weekend geen treinen reden terwijl er werkelijk geen strootje op de rails lag.
    Stel dat de provincie een schadeclaim indient bij de NS

    In onze zeer gewaardeerde Middelburgse abdij maakten ze de soap nog een graadje erger. Moeten we niet een schadeclaim indienen bij de NS, omdat veel mensen die zaterdag en zondag dat de treinen niet reden Zeeland niet konden bereiken? Het was, ik verzin het niet, een idee van de fractie 50Plus in de Statencommissie economie. Er werd, naar ik begreep, serieus over gediscussieerd.

    Beste Zeeuwse volksvertegenwoordigers, soms heb ik ook wel eens moeite om realiteit van fantasie te onderscheiden. Maar in dit geval... Stel dat de provincie een schadeclaim indient bij de NS. Hoe hoog moet dat bedrag zijn? Een ton, twee ton? Gebaseerd op het aantal passagiers dat in een bus in plaats van een treinwagon heeft gezeten? Of kapitaliseren we het aantal mensen dat naar Vlissingen had willen komen maar daarvan heeft afgezien omdat er werkzaamheden aan het spoor waren die er niet waren?

    Ik word draaierig van dat soort redeneringen. Wat als de NS inderdaad een ton schadevergoeding betaalt. Wat doet de provincie met zo’n bedrag? Uitkeren aan de gedupeerde reizigers die we niet kennen? Dan was ik bij nader inzien toch ook van plan om naar Vlissingen te sporen.

    De klap op de vuurpijl was het antwoord van de verantwoordelijk gedeputeerde. Hij wil geen schade claimen, omdat dat de verhoudingen met de spoorwegen op scherp zou zetten. Verhoudingen? Welke verhoudingen? Het lijkt me de hoogste tijd voor een ferm standpunt. NS, je komt er niet meer in! We hebben genoeg aan onze eigen stoomtrein.