'Hier krijg je de kans om te groeien'

Auteur: door Leonie Beijer |   woensdag 18 maart 2009 | 07:13 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 18 maart 2009 | 12:30

Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Singer-songwriter Marsha. ;Singer-songwriter Marsha.

Singer-songwriter Marsha. ;Singer-songwriter Marsha.

Ik zag in de muziekwinkel een groene elektrische gitaar staan en dacht meteen, ik moet gitaar gaan spelen, aldus singer-songwriter Marsha (23). Dit was het begin van een succesvolle carrière in de muziekwereld. "Na lang zeuren kreeg ik er eindelijk met kerst één en het spelen ging eigenlijk gelijk best soepel. Daarna ben ik ook lessen gaan volgen", vertelt de Arnemuidse.

"Het is voor mij allemaal begonnen op de middelbare school Nehalennia in Middelburg. Daar hebben ze me erg gestimuleerd en ik heb er voor het eerst kennisgemaakt met optreden", aldus Marsha.

Al snel kreeg Marsha een plaats op Hooikoorts. "Ik heb daar toen speciaal drie liedjes voor geschreven, want eerst had ik nog geen eigen muziek. En toen won ik gewoon de voorronde!" Ook de Zeeuwse Belofte mocht ze in 2005 op haar naam zetten. Marsha: "Daarmee profileer je jezelf gelijk in Zeeland, de Zeeuwse muziekscene is niet zo groot. Ik leerde muzikanten kennen en heb een bandje gevormd. Toen begon het echt serieus te worden en ging alles heel snel. Na het opnemen van een demo en een eigen productie kreeg ik opeens een platencontract in Hilversum bij Red Bullet. Het was een mooie kans, maar ik was er nog niet helemaal klaar voor. Toch heb ik zo kennis kunnen maken met de muziekindustrie en heb ik onder andere in de HMH en Paradiso gespeeld. Het waren roerige tijden en ik heb heel veel gezien en meegemaakt. Dit is uiteindelijk goed voor mijn ontwikkeling geweest."

Nu ze terug is in Arnemuiden, gaat Marsha weer terug naar de basis, muziek maken. Ze vertelt: "Dat voelt goed. Ik ben een nieuwe weg aan het zoeken in de muziek en sta er zekerder in dan daarvoor."

Inmiddels heeft de singer-songwriter weer muzikanten om zich heen verzameld en gaat ze volgende week de studio in om een nieuwe single op te nemen.

Als jonge Zeeuwse muzikant heeft Marsha zich gelukkig goed kunnen ontwikkelen. "Ik heb veel hulp gehad van Scoop. Ook nu zijn er nog genoeg mogelijkheden voor jong talent. Bijvoorbeeld talentenjachten, Popaanzee, de Zeeuwse Belofte en festivals zoals Scheldepop. De Spot organiseert wekelijkse jamsessies, die zijn superleuk." Marsha: "Sommigen zeggen dat de muziek-scene hier niet zo veel voorstelt, maar het is een goede basis voor mij. In de grote stad moet je gelijk goed zijn, hier kun je groeien en er is ruimte voor beginnend talent. Daarbij komt dat je ook in grote steden op kunt treden, terwijl je in de provincie woont." Marsha klaagt niet.

Reageren

blij blozend boos cool verrast droevig egaal gemeen huilend vertwijfeld knipoog lachen rollendeogen tongeruit wijdogig

Op de website van de PZC kunt u reageren op forums en artikelen. Zo weet de redactie wat er leeft. Sommige bijdragen worden ook gepubliceerd in de papieren krant. Reacties worden niet automatisch geplaatst.

De redactie behoudt zich het recht voor reacties te weigeren of in te korten. Over het al dan niet plaatsen van reacties wordt niet gecorrespondeerd. Het IP-adres van de afzender van een reactie wordt automatisch opgeslagen in het redactioneel systeem. Het kan worden afgestaan aan derden in het kader van een strafrechtelijk (voor)onderzoek wanneer een groot maatschappelijk belang in het geding is.