In de aanloop naar het PZC- debat over jeugd dat op 18 maart plaatsvindt in de studio van Zeelandnet in Kamperland vroeg deze krant aan jongeren of ze Zeeland saai vinden. Uit het filmpje dat de redactie in Middelburg maakte, bleek dat het best meevalt. "Dat moet je eens vragen in een klein plattelandsdorp", moppert Fred op de website. "In plaats van aan studenten in Middelburg. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Zeeland, met name Zeeuws-Vlaanderen, heel saai is. Wil je eens iets leuks doen? Bij na gegarandeerd dat je het buiten je woonplaats of over de grens moet zoeken.'
Maar daar ben je dan weer wel snel, merkt Claudia op. "Ik woon nu alweer een jaar in de Randstad, saai is het hier niet, maar toch verlang ik naar Vlissingen / Zeeland. Waar je over dertig kilometer nog echt maar twintig minuutjes doet in plaats van een uur en een kwartier. Waar de benzine minimaal tien cent per liter goedkoper is. Waar je niet de stank / uitlaatgassen inademt, maar koeienmest. Waar ik lekker vanaf mijn appartement lopend naar het strand kon, je jezelf geen vreemde voelde....Dus ik ga lekker terug!"
"In de zomer stranden vol, campings vol", schrijft Erwin. "Mosselfeest hier, beachpop daar. Dus wie klaagt er nog?" S.P. Ammering in ieder geval niet. "Zeeland is hartstikke saai en laten we dat vooral zo houden. Heerlijk!"
Niet beschikbaar!