Zeeland saai?? JAAAA ZEKER!
Ik ben erg blij dat ik er weg ben, nu in de randstad, alles dichtbij!
Zeeland is een erg onbereikbare provincie, af en toe terug naar het thuisfront is meer dan genoeg.
Annemarie - 03-03-2009 | 16:47
Geboren en getogen in Zeeland maar heb de afgelopen 15 jaar in de randstad doorgebracht. GE-WEL-DIG! Ik zou het elke jongere aanraden om wat te snuiven van de stad, de cultuur, het stappen, de restaurantjes, de leuke winkels, de diversiteit van de mensen die er wonen. Het absoluut saaier in Zeeland maar nu we 2 kindjes hebben vind ik dat prima. En Rotterdam en Antwerpen zijn maar 1,5 rijden. De files zijn vervelend maar voor mij geen reden om dan maar af te zien om daar te gaan wonen en werken.
DOEN! En daarna lekker terugkomen met je gezinnetje.
Danielle - 03-03-2009 | 13:00
Saai ? Voor wie ? In vergelijking met wat ?
De jeugd ? denken we nu echt dat de jeugd zich in de stad niet verveelt ? of zou de hangjongere en die apparaten met pieptoontjes die ze moeten verjagen een zeeuwse uitvinding zijn ?
Werkenden ? ja jippie elke dag in de file in die gezellige en drukke randstad , das niet saai.
De ouderen ? die zoeken rust en ruimte, hebben we zat.
De toerist ? die zoeken rust en ruimte en seizoens horeca, hebben we zat.
Is iemand wel ns in Drente geweest, of de Veluwe op zondag, of de kop van NoordHolland, of Oost Groningen,....daar is het zelfs hartje zomer nog dodelijk saai.
Volgens mij is alles wel zon beetje aanwezig in Zeeland, goed voor iemand die mobiel is want je moet er even voor op pad, maar vergeet niet dat dat in de stad niet veel anders is, zeker niet qua echte reistijd. Van Rijswijk naar Schevingen duurt langer dan van Goes naar Domburg terwijl het heel wat minder kilometers zijn.
Daarnaast is in "de stad" alleen maar meer van hetzelfde, omdat er meer mensen zijn, maar de varieteit is niet perse veel groter.
We zitten binnen enkele uren filevrij in Brussel, London of Parijs, wat moet je dan in godsnaam nog met echt saaie steden als DenHaag, Utrecht, Apeldoorn of de Randstad muv de grachtengordel van Amsterdam ?
Kijk we zijn natuurlijk maar met zon 380.000 mensen, en das natuurlijk niet al te veel.
Maar er is geen enkele reden om naar goed zeeuws gebruik ons minderwaardigheids complex te etaleren, terwijl er massa's mensen van buiten vrijwillig naar Zeeland komen.
Zijn die dan gek of slaan wij toch echt weer de plank mis.
We mogen best wat trotser zijn op zeeland, of blijer met zeeland, ondanks dat er het nodige te verbeteren valt.
Dat moeten we etaleren, dan blijven er leuke mensen komen naar Zeeland.
n.olson - 03-03-2009 | 09:40
of het nu een dorp is in drenthe of zeeland. zo'n plaats is toch altijd wat saaier dan een stad. of zo u wilt, de sociale controle groter. of, het aanbod kleiner. maar dat is niet direct zeeuws denk ik. misschien is een dorp ook wel te vergelijken met een vinexlocatie. saai is breder dan zeeland alleen.
lies - 02-03-2009 | 22:50
Ik woon nu alweer een jaar in de Randstad, saai is het hier niet, maar toch verlang ik naar Vlissingen/Zeeland. Waar je over 30 km nog echt maar 20 minuutjes doet, in plaats van 1,25 uur. Waar de benzine minimaal 10 cent per liter goedkoper is, en je voor € 2,20 nog een hele dag kunt parkeren. Waar je niet de stank/uitlaatgassen inademt, maar koeiemest
Waar ik lekker vanaf mijn appartement lopend naar het strand kon, je jezelf geen vreemde voelt, etc etc......
Dus ga ik lekker terug!!!
Claudia - 02-03-2009 | 11:18