Roland Goovers
Volledig scherm
Roland Goovers © Mechteld Jansen

'Een evenement hoeft niet groot of duur te zijn, als er maar reuring is'

GOES - Een binnenstad heeft bestaansrecht, zolang die zich profileert met de unieke elementen.

In Goes gebeurt in dat opzicht nu te weinig met de stadshaven en het park bij de Veste. Dat zegt Roland Goovers van Stichting Binnenstad Goes en motor achter het ondernemersplatform Goesisgoes.nl. Sinds afgelopen zomer is de site echtgoes.nl daar in opgegaan en dat heeft er volgens Goovers voor gezorgd dat meer ondernemers zich bij het platform aansluiten. Daardoor is er weer meer budget om de site nog beter te maken, want het aantal bezoeken neemt toe.

Beleving

"De agenda, het winkeloverzicht en de tips scoren goed", zegt Goovers. Tot nu toe voldoet de mobiele site, maar in de toekomst volgt mogelijk nog een app. "Maar alleen als die toegevoegde waarde heeft." Want waar techniek de laatste jaren de overhand leek te hebben, blijft volgens Goovers 'beleving' het belangrijkst. En hoewel hij vindt dat het momenteel redelijk goed gaat met de binnenstad, valt er in zijn ogen op dat punt nog winst te behalen. "Een evenement hoeft niet veel te kosten of grootschalig te zijn, als er maar reuring is. Van de haven en het stadspark wordt nu nog te weinig gebruik gemaakt. Als je daar vaker iets organiseert, profiteert de rest van de stad daar ook van."

Bierfestival

Goovers ziet bijvoorbeeld mogelijkheden voor een bierfestival. "We hebben een Bierkade en straks een stadsbrouwerij, je zou vaten bier in de haven aan boord van een schip kunnen brengen en daar dan ook de historie van Goes bij kunnen betrekken." Goovers houdt zich afzijdig van de politieke discussie rondom de bezuinigingen. Wel weet hij wat er speelt onder ondernemers, door zijn wekelijkse rondje door de stad. Die signalen speelt hij door. Hij ziet steeds meer onderlinge samenwerking. Positief, vindt Goovers. "Het hoeft niet altijd van Goes Marketing te komen."