Volledig scherm
Strand bij Domburg. © Lex de Meester

Zeeuws strand is een beetje populair

VLISSINGEN - Hoe populair zijn de Zeeuwse stranden op social media? Dat heeft monitoringstool Buzzcapture deze zomer onderzocht.

Over het strand van Scheveningen wordt het meest gesproken. Vlissingen staat op een zesde plek.

Lage score

Deze zomer alleen zijn al 408.000 berichten gevonden over strand op sociale media. Op de tweede plaats van meest besproken strand staat Noordwijk en de derde plek gaat naar Zandvoort, waar vooral Amsterdammers zitten.

Het is opvallend dat de Zeeuwse badplaatsen gemiddeld gezien laag scoren in het overzicht. De stranden van Vlissingen (6 procent) en Domburg, Renesse en Cadzand (2 procent) en Zoutelande (1 procent) zijn het populairst op sociale media.

Brabanders en Zeeuwen

Buzzcapture noemt zichzelf reputatiespecialist. Het houdt bij hoe over allerlei onderwerpen wordt gesproken op radio, tv en internet. Het bedrijf heeft ook gekeken naar de herkomst van de berichten op sociale media. Daaruit komt onder meer naar voren dat de Zeeuwse stranden vooral populair zijn bij Brabanders en Zeeuwen zelf. De meeste berichten over het strand vond Buzzcapture op Twitter (219.000) en Instagram (116.000). waren de belangrijkste kanalen.

  1. Make-upartieste schildert bizarre optische illusies op eigen gezicht
    foto's

    Make-upartieste schildert bizarre optische illusies op eigen gezicht

    De Kroatische make-up- en bodypaintspecialiste Ines Kus heeft zich gespecialiseerd in optische visagie-illusies. Innanai, zoals ze zichzelf noemt, heeft inmiddels bijna 50.000 volgers op Instagram waar ze haar imposante vormen van geschilderd gezichtsbedrog etaleert. Volgens Kus doet ze soms bijna een halve dag over een veelal ingewikkelde metamorfose. Het resultaat is in de meeste gevallen verbazingwekkend. Eén van haar creaties: een extreem verdraaid hoofd. De artieste stelt dat alles wat ze post honderd procent echt is. ,,Er komt dus geen fotobewerking aan te pas.''