Tilly Sintnicolaas
Volledig scherm
Tilly Sintnicolaas © Het Nederlands Mosselbureau

'Bericht over TTX zorgde voor onnodige onrust'

YERSEKE - Het Nederlands Mosselbureau heeft een nieuwe manager.

De Brabantse Tilly Sintnicolaas zet zich de komende jaren in om Zeeuwse mosselen te promoten: in Nederland, België en in Duitsland. De ongerustheid die bij sommige consumenten is ontstaan door de ontdekking van het gif TTX in mosselen, is één van de eerste zaken waar Sintnicolaas als kersverse manager van het Nederlands Mosselbureau mee aan de slag gaat.

Onderzoek

"We willen goed zicht krijgen op wat de consumenten ervan hebben meegekregen. Daar gaan we in het najaar onderzoek naar doen. We gaan ook in overleg met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, om te bekijken wat we hiervan kunnen leren en wat er in de toekomst anders kan. Bijvoorbeeld: wat moet je wel en niet communiceren? Hadden borden langs de Oosterschelde om rapers van wilde mosselen te waarschuwen niet veel meer geholpen, in plaats van een persbericht dat veel mensen onnodig ongerust maakt?"

Lees het hele interview in de PZC van vrijdag.